Friday, May 25, 2012

Psihologia in marketing

    Printre scopurile marketingului,se numara promovarea pe piata a unor produse si servicii,a imaginii firmei,urmarind un public tinta.Caile de promovare sunt in principal reprezentate de     presa,televiziune,radio,dar si de cataloage,publicitate exterioara,flyere,etc.
Intr-un cuvant,publicitatea este peste tot.
Din punct de vedere psihologic,in ceea ce priveste comportamentul consumatorilor,acesta se datoreaza efectului de persuasiune manevrat de sursa.
       Scopul persuasiunii in marketing este acela de a obtine succes cu un produs pe piata,deci cumpararea lui de catre cat mai multe persoane.
Reclamele contin un mesaj,o repetitie si diverse simboluri.De multe ori,posibilii consumatori nici nu sunt constienti de efectul acestor idei infiltrate sub alte forma,in cadrul unui spot publicitar.
Si in cadrul vanzarilor directe,reprezenatul vanzarilor este instruit de persoane avizate,dobandind diverse tehnici in acest domeniu.
Si reprezentantul la randul lui,e motivat sa vanda cat mai mult deoarece acest lucru il afecteaza in mod direct si pe el.Vanzari mai mari inseamna castiguri mai mari.Si acest tip de persuasiune asupra reprezentantilor vine chiar din partea celorlalti din companie.
    Succesul unei vanzari bune este influentat de acea relatie formata intre reprezentat si client.Daca reprezentantul stie sa personalizeze oferta pentru posibilul sau client,atunci consumatorul va dobandi incredere in acesta ca ii va acoperi necesitatile in cea mai buna maniera.
Reclamele fac apel la emotiile oamenilor,rareori este vorba de logica.Din acest motiv,reclamele sunt extraordinar de gandite.       
In concluzie,avem urmatoarele tipuri psihologice in marketing,respectiv publicitate:

  • -psiho-grafia textului publicitar
  • -psihologia sloganului si a textului publicitar(in medie,titlul este citit de 5 ori mai mult decat restul textului
  • -psiho-tehnologia ilustratiilor(superioritate imaginilor in memorare fata de cuvinte)
  • -psihologia culorii(influenteaza emotiile oamenilor)
  • -psihologia formei
  • -influentare hipnotica( cand cumparatorul vede produsul pe care intentioneaza sa-l cumpere, in acea minuta el incremeneste, inceteaza sa clipeasca si sa inghita saliva, se incetineste respiratia, pupilele se maresc. Aceasta este o transa hipnotica)



Cam asta ar fi esentialul,dar publicitatea in marketing va gasi mereu noi cai.

No comments:

Post a Comment